0
koszyk pusty

Regulamin

Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy EKOCentrum24.pl, dostępny pod adresem internetowym www.ekocentrum24.pl, prowadzony jest przez EKOCENTRUM24 Łukasz Jasionowicz (FUERTE MEDIA Łukasz Jasionowicz), z siedzibą w Świdnicy (58-100) przy ul. Częstochowska 2, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, numer NIP: 898-206-84-68, REGON: 021555109, adres e-mail: sklep@ekocentrum24.pl, telefon: +48 74 307 03 38 (opłata jak za połączenie lokalne, zgodnie z taryfą operatora) (dalej nazywany również “Sklepem”).
    Sklep internetowy EKOCentrum24.pl prowadzi sprzedaż detaliczną towarów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Kontakt ze Sklepem możliwy jest w następujące sposoby:
    • telefonicznie pod numerem +48 74 307 03 38 – koszt połączenia, jak połączenie lokalne według aktualnej taryfy operatora telekomunikacyjnego
    • pocztą elektroniczną pod adresem sklep@ekocentrum24.pl
    • korespondencyjnie pod adresem: ul. Częstochowska 2, 58-100 Świdnica
  3. Minimalne wymagania sprzętowe pozwalające skorzystać z oferty Sklepu:
    • komputer stacjonarny, laptop, tablet telefon komórkowy lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet
    • dostęp do poczty elektronicznej
    • przeglądarka internetowa, np. Mozilla Firefox w wersji min. 29.0, Google Chrome w wersji min. 40.0.2214 lub inna zapewniająca poprawną obsługę JavaScript, HTML5 i CSS 3. Nie gwarantujemy poprawnej pracy sklepu na starszych wersjach przeglądarek,
    • włączona obsługa plików Cookies (więcej informacji na ten temat w dziale Polityka Prywatności) oraz JavaScript
  4. Wszystkie ceny prezentowane w obrębie Sklepu są cenami brutto w polskich złotych, zawierającymi podatek VAT w obowiązującej wysokości.
  5. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz ilości towarów w swojej ofercie, wycofania poszczególnych produktów z oferty, dodania nowych produktów do oferty oraz przeprowadzania i odwoływania czasowych akcji promocyjnych i wyprzedażowych. Zmiany te nie mają jednak wpływu na zamówienia złożone przed datą ich zaistnienia.
  6. Sklep dołoży wszelkich starań, aby opisy i ceny towarów prezentowanych na stronach sklepu pokrywały się ze stanem faktycznym. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek rozbieżności, Sklep zobowiązuje się do ich niezwłocznej korekty. Zmiany takie nie mają jednak wpływu na zamówienia złożone przed ujawnieniem rozbieżności.
  7. Prezentowane w Sklepie zdjęcia produktów mają charakter poglądowy i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu towaru, na co wpływ mogą mieć ustawienia sprzętu komputerowego używanego przez kupującego w procesie składania zamówienia.

Zawieranie transakcji

  1. Zamówienia w Sklepie mogą być składane w następujący sposób:
    • za pośrednictwem formularza zakupowego dostępnego z poziomu strony www.ekocentrum24.pl – poprzez dodanie wybranych produktów do wirtualnego koszyka, a następnie przejście do strony z formularzem zamówienia, na której należy podać wskazane w formularzu informacje potrzebne do realizacji zamówienia. Formularz dostępny jest od poniedziałku do niedzieli, 24h na dobę,
    • telefonicznie, pod numerem telefonu +48 74 307 03 38 (opłata jak za połączenie lokalne, zgodnie z taryfą operatora), w dni robocze w godzinach 8-17 (godziny przyjmowania zamówień telefonicznych mogą być okresowo wydłużane lub skracane)
    • pocztą e-mail, pod adresem sklep@ekocentrum24.pl, cały tydzień, całą dobę
  2. Po złożeniu zamówienia, jego przyjęcie do realizacji jest potwierdzane przez pracownika sklepu drogą elektroniczną lub telefoniczną i od tej chwili umowa sprzedaży uważana jest za zawartą.

Dostępność produktów i dostawa

  1. Sklep realizuje zamówienia z dostawą wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Bieżąca dostępność produktów podawana jest każdorazowo w opisie produktu. Standardowo, produkty dostępne są do wysyłki w następujących terminach:
    • do 24 h – produkty dostępne “od ręki”, zamówione przed godziną 11.00 danego dnia, są wysyłane jeszcze w tym samym dniu, zamówienia złożone po godzinie 11, wysyłane są w kolejnym dniu roboczym
    • 3 – 5 dni – produkty dostępne w magazynie producenta, wysyłka 3-5 dni roboczych
    • do 7 dni – produkty dostępne w magazynie producenta, wysyłka do 7 dni roboczych
    • ponad 7 dni – produkty czasowo niedostępne w magazynie producenta, gotowe do wysyłki nie szybciej niż w 7 dni roboczych, w celu ustalenia przewidywanego czasu dostawy, prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 74 307 03 38
    • zapytaj nas! – produkty na specjalne zamówienie, prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 74 307 03 38 w celu ustalenia dostępności

    Więcej informacji nt. statusów dostępności produktów prezentujemy na stronie Dostępność produktów

  3. Prezentowany na stronach produktowych oraz w formularzu zamówienia czas dostawy, to czas potrzebny na przygotowanie produktu do wysyłki. Do tego czasu każdorazowo należy doliczyć czas potrzebny wybranej podczas składania zamówienia firmie spedycyjnej na dostarczenie przesyłki. Szczegóły oraz dostępne metody wysyłki opisane są na stronie Koszty dostawy
  4. W momencie przekazania przesyłki firmie spedycyjnej, są Państwo o tym niezwłocznie informowani drogą mailową.
  5. Całość kosztów dostawy prezentowanych w formularzu składania zamówienia, pokrywa kupujący. Koszt dostawy zamówionych towarów uzależniony jest od całkowitej wagi produktów w zamówieniu i ich gabarytów i jest każdorazowo prezentowany w formularzu składania zamówienia.
  6. Zgodnie z zaleceniami firm spedycyjnych, zalecamy, żeby ocenić stan przesyłki w momencie jej odbierania od firmy spedycyjnej, w obecności jej przedstawiciela. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych przesyłki, zaleca się sporządzić protokół zawierający szczegółowy opis uszkodzeń. Wzór protokołu powinien posiadać przedstawiciel firmy spedycyjnej. W przypadku uszkodzeń towaru powstałych po odebraniu przesyłki, należy postępować zgodnie z procedurą reklamacyjną opisaną w rozdziale “Reklamacje i zwroty”.

Płatności

  1. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za złożone zamówienie w wysokości określonej w potwierdzeniu zamówienia (cena towarów + koszt dostawy).
  2. Za zamówienia składane w Sklepie, kupujący może zapłacić:
    • tradycyjnym przelewem na konto bankowe Sklepu. Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów wynikających z wykorzystania tej formy płatności. Realizacja zamówienia następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu się środków na rachunku bankowym sklepu
    • przy odbiorze towaru od firmy spedycyjnej – pobraniowo. Kupujący ponosi dodatkowy koszt wynikający z wykorzystania tej formy płatności, w wysokości określonej każdorazowo w formularzu składania zamówienia. Realizacja zamówienia natychmiast po jego potwierdzeniu przez Sklep.
    • on-line za pośrednictwem serwisu dotpay.pl. Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów wynikających z wykorzystania tej formy płatności. Realizacja zamówienia następuje niezwłocznie po potwierdzeniu realizacji płatności przez system dotpay.pl. W ramach platformy dotpay.pl dostępne są między innymi e-przelewy, e transfery, płatności kartą kredytową Visa i MasterCard, systemy ratalne oraz płatności odroczone FerBuy.
    • on-line za pośrednictwem platformy PayPal.com. Kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów wynikających z wykorzystania tej formy płatności. Realizacja zamówienia następuje niezwłocznie po potwierdzeniu realizacji płatności przez system PayPal.com.
  3. Szczegółowe informacje nt. dostępnych w sklepie form płatności, kosztów i ograniczeń wynikających z ich wykorzystania znaleźć można na stronie Metody płatności
  4. Do każdego zamówienia złożonego w Sklepie wystawiany jest dokument sprzedaży – paragon fiskalny lub faktura VAT. Zgodnie z zapisami ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur, podpis klienta – nabywcy towaru nie jest obowiązkowym elementem faktury VAT. Nabywca otrzymuje jedynie oryginał faktury.
  5. Zgodnie z zapisami ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Kupujący akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury elektronicznej oznacza rezygnację z otrzymywania faktur w formie papierowej. Klient może w każdej chwili cofnąć zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną, przez wysłanie takiej informacji na adres sklep@ekocentrum24.pl.

Gwarancja

  1. Obowiązkiem Sklepu jest dostarczenie towaru wolnego od wad. Wszystkie towary sprzedawane w obrębie Sklepu są fabrycznie nowe i objęte pełną gwarancją producenta lub importera.
  2. Czas trwania gwarancji na dany produkt uzależniony jest od jego rodzaju oraz producenta.
  3. Jeżeli producent udostępnia, szczegółowe warunki gwarancji prezentowane są w opisie danego produktu, w przeciwnym wypadku na stronie internetowej producenta lub w innym miejscu przez niego określonym.

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827), każdy kupujący, będący konsumentem, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od momentu, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy, a w przypadku zamówienia na wiele przedmiotów, od momentu, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.
    Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, kupujący musi poinformować Sklep o swojej decyzji dotyczącej odstąpienia od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, które może być do Sklepu dostarczone:

    • drogą pocztową, pod adres EKOCENTRUM24 Łukasz Jasionowicz, ul. Częstochowska 2, 58-100 Świdnica
    • drogą mailową, pod adres reklamacje@ekocentrum24.pl
    • inną dogodną dla Państwa formą spełniającą wymagania ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

    Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć wykorzystując formularz, którego wzór jest załącznikiem nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej www.ekocentrum24.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
    Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  2. Sklep będzie akceptował zwrot towaru bez podania przyczyny w terminie 15 dni od dostarczenia przesyłki Kupującemu, wydłużając tym samym ustawowy termin 14 dni.
  3. Skutki odstąpienia od umowy przedstawione są na stronie Reklamacje i zwroty
  4. Zgodnie z art. 38 pkt 1-13 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w szczególności w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu oraz w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Reklamacje i zwroty

  1. Jeżeli po uiszczeniu płatności i otrzymaniu towaru, kupujący stwierdzi w nim wady fizyczne lub prawne, wedle własnego wyboru, zgodnie z zapisami Kodeksu Cywilnego może skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio we wskazanych przez Sklep serwisach partnerskich, przeprowadzić procedurę reklamacyjną za pośrednictwem sklepu lub złożyć reklamację z tytułu rękojmi za wady.
  2. Reklamacja powinna być złożona przez kupującego:
    • pisemnie pod adresem EKOCENTRUM24 Łukasz Jasionowicz, ul. Częstochowska 2, 58-100 Świdnica
    • w formie elektronicznej pod adresem reklamacje@ekocentrum24.pl
  3. W celu usprawnienia procesu reklamacyjnego, zalecamy dołączenie opisu reklamacji zawierającego:
    • opis przedmiotu reklamacji i jego uszkodzenia
    • żądania reklamacyjnego, w szczególności żądania doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową sprzedaży, oświadczenia o obniżeniu ceny lub całkowitym odstąpieniu od umowy sprzedaży
    • danych kontaktowych
  4. Sklep ustosunkuje się do złożonej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Brak informacji w tym terminie ze strony Sklepu oznacza akceptację roszczenia reklamacyjnego.
  5. W przypadku, w którym do rozpatrzenia reklamacji lub do wykonania uprawnień kupującego wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie produktu do Sklepu, kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, a towar zostanie od kupującego odebrany wybraną przez Sklep firmą spedycyjną, na koszt Sklepu, a w przypadku, w którym rodzaj wady, typ produktu czy sposób montażu uniemożliwi transport, klient poproszony zostanie o udostępnienie we wcześniej uzgodnionym terminie produktu w miejscu, w którym się znajduje.
  6. Reklamacje związane z usługami elektronicznymi powinny być składane jak najszybciej po ich stwierdzeniu, drogą mailową na adres reklamacje@ekocentrum24.pl.
  7. W przypadku, w którym kupujący nie zgadza się z decyzją Sklepu dotyczącą złożonej reklamacji, może skierować sprawę do sądu powszechnego, a w przypadku, w którym jest Konsumentem, może skorzystać z alternatywnych, pozasądowych metod rozwiązywania sporów i dochodzenia roszczeń.
    Między innymi, Konsument ma możliwość:
    • zwró­ce­nia się do sta­łego po­lu­bow­nego sądu kon­su­menc­kiego z wnio­skiem o roz­strzy­gnię­cie sporu wy­ni­kłego z za­war­tej Umowy Sprzedaży,
    • sko­rzy­sta­nia z po­mocy po­wia­to­wego (miej­skiego) rzecz­nika praw kon­su­menta lub or­ga­ni­za­cji spo­łecz­nej, do któ­rej sta­tu­to­wych za­dań na­leży ochrona kon­su­men­tów.

    Więcej informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można znaleźć na stronie internetowej www.uokik.gov.pl lub skorzystać z platformy ODR, służącej do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na drodze pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, znajdujacej się pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr.

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych od kupujących w Sklepie, zgodnie z zapisami niniejszego regulaminu, jest EKOCENTRUM24 Łukasz Jasionowicz. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jego brak, może w szczególnych przypadkach uniemożliwić składanie zamówień w Sklepie. Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Sklep, przysługuje prawo do wglądu w ich treść, aktualizacji, a także usunięcia / żądania zaprzestania przetwarzania.
  2. Dane osobowe w Sklepie będą przetwarzane w celu realizacji zawieranych umów sprzedaży, w związku z czym mogą być przekazywane podmiotom pośredniczącym w dostarczaniu przesyłek do kupujących, ale także w szczególnych przypadkach operatorom systemów płatności. W ramach realizacji umowy z Kupującym Sklep jest upoważniony przesłać na adres poczty elektronicznej Kupującego zaproszenie do wypełnienia ankiety posprzedażowej. Ankieta służy zbadaniu opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący może dobrowolnie wypełnić ankietę.
  3. Za wyraźną zgodą kupującego, jego dane osobowe mogą być przetwarzane również w innych, określonych na stronach Sklepu celach, w tym w celu dostarczania materiałów promocyjno – informacyjnych oraz ofert marketingowych w postaci newslettera.

Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie prezentowane w Sklepie towary, ich opisy, zdjęcia i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą stanowić zastrzeżone znaki towarowe ich właścicieli
  2. Szanujemy Państwa prawo do prywatności, a ze szczegółowymi zasadami można zapoznać się czytając Politykę Prywatności
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  4. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu, a wszelkie zmiany będą publikowane w formie ujednoliconego tekstu na stronie Sklepu – www.ekocentrum24.pl. Wszelkie zmiany regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez sklep, ale nie wcześniej niż 5 dni roboczych od momentu opublikowania aktualnej wersji regulaminu na stronie www.ekocentrum24.pl.
  5. Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują od dnia 06.02.2017 r. i dotyczą umów zawieranych nie wcześniej niż od tej daty.

Pobierz regulamin w wersji PDFPobierz regulamin
w wersji PDF

Przejdź do góry strony Zapytaj doradcy online! Napisz do nas... Wyślij